torstai 26. tammikuuta 2017

Random faktoja minusta

En ollut pienenä innostunut hevosista tai baletista, vaikka kaikki muut ikäiseni tytöt olivat.
 
Oon todella pihi varsinkin vaatteita ja kosmetiikkaa ostaessa. En omista merkkivaatteita ja rakastan esimerkiksi Essencen ja Nyxin meikkejä hyvän hinta-laatusuhteen takia. Vaatteista suunnilleen kolmanneksen ostan kirppiksiltä, kolmanneksen ulkomailta ja loput ketjuliikkeistä (yleensä alennuksesta).
 
Ahdistun, jos laitan herätyskellon soimaan ja se ilmoittaa herätykseen olevan aikaa alle 9 tuntia.
 
Käytän huulipunaa aina, kun meikkaan.
 
Oon oppinut pitämään hiuksia ponnarilla julkisesti muualla kuin urheilemassa vasta viime vuoden aikana.
 
Vihaan sitä, kun jotkut ei käytä pilkkuja ja pisteitä tai osaa yhdyssanoja!

Neule - Cubus
Hame - vanha, ehkä Seppälästä
Kengät - Tendenz (Bulgaria)


Mun mielestä ainoastaan tylsät, mauttomat ja persoonattomat ihmiset sisustaa koko asuntonsa valkoisella tai muuten pelkistetyksi.
 
En pysty rentoutumaan, jos paikat on kotona sekasin.
 
Mulla ei oo koskaan ollut vauvakuumetta.
 
Välttelin Harry Pottereiden lukemista pitkään, sillä nuorena olin epäluuloinen kaikkea suosittua kohtaan (niin oon tosin vieläkin :D). Nykyään rakastan Pottereita!
 
Jotain musiikkimaustani kertoo se, että eilen "lempparit" -soittolistalta soi peräkkäin Lady Gaga, Lost Society ja Twisted Sister. Kuuntelen siis pääasiassa tukkaheviä ja hard rockia, mutta joukkoon mahtuu myös yksittäisiä muita bändejä ja biisejä.

Oon tullut vuoden sisään paljon kriittisemmäks ottamiani kuvia kohtaan ja meinasin jättää nämäkin julkaisematta.

Mua ärsyttää se, että nykyään esimerkiks maahanmuuttoa ei saa kritisoida ollenkaan, tai leimaantuu heti rasistiks. Oikeasti hädässä olevia pitää auttaa omien resurssien puitteissa, mutta ei paremman elintason perässä tulevia. Tuntuu, että mitään ei voi sanoa, sillä aina joku loukkaantuu.

Olin nuorena kunnon kasarirokkari ja mun mustat hiukset oli tupeerattu massiivisen kokoisiksi. Tyylistä löytyy vieläkin paljon jäämiä noilta ajoilta, enkä halua ikinä muuttua viimeisimpien trendien perässä juoksevaks. Rakastan niittejä, nahkaa, glitteriä, rouheita kenkiä ja isoja hiuksia, enkä halua koskaan luopua kissamaisista rajauksista.


Oon saanu pari kertaa elämäni aikana epileptisen kohtauksen, vaikkei mulla oo epilepsiaa. Kumpikin tapaus sattu yläasteella kun opettaja/puhuja kerto jostain todella ällöttävästä aiheesta, kuten kuvaili moottoripyöräonnettomuutta yksityiskohtaisesti. En siis kestä yhtään mitään kuvia tai edes puheita vaikka törröttävistä luista tms.

En siedä muun muassa seuraavia ilmaisuja: hyvä pöhinä, tekemisen meininki, vauvamaha, jaksuhali, into piukassa, tahtotila, eri sanojen englanninnokset (esimerkiksi pooli, dinneri), kevyet mullat, aikuisten oikeesti, enääN (saatanan tamperelaiset), asia vilpitön, valoja päälle, elämä on, kuka ottais tästä kopin, epämukavuusalue... Lista vois jatkua loputtomiin, kommenttiboksi on avoinna teidän mielestä ärsyttävimmille ilmaisuille! 

En haluais asua Helsingissä ja mua ärsyttää, kun kaikki on niin Helsinki-keskeistä ja haja-asutusalueita syrjitään.

2 kommenttia:

  1. Loistavaa!!! Otsikko olisi tosin voinut olla vaikka "pari painavaa sanaa" tai jotain, mikä viestisi, ettei kyseessä ole ihan supertylsä bloggaajan perus faktalistaus itsestään. Repesin ääneen tolle ärsyttävien ilmaisujen listalle :'D Epämukavuusalue, tekemisen meininki, pöhinä, asia vilpitön, kaikki :D En ollut koskaan kevyitä multia miettinyt, mutta pakko olla samaa mieltä. Argh!

    Ja oli muuten mielenkiintoista pohdintaa tuo oman tyylin muuttuminen. Sulla varmasti riittäisi siitä sanottavaa kokonaiseksi blogipostaukseksi :) Itse kans miettinyt omaa tyylin muuttumista ehkä jopa vähän haikeena. Isoinpana syynä oikeastaan ollut laiskuun ja mukavuuden halu. Shoppailu ei ole suosikki puuhaa, enkä oikein jaksa nähdä vaivaa tyylin eteen. Mustia hiuksia varsinkin kaipaan, mutta nautin aivan liikaa helppoudesta, kun ei tarvitse värjätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo otsikko olis kyllä voinut olla vähän raflaavampikin, mutta en keksiny mitään. :D

      Tästä tyylin muuttumisesta vois kyllä kirjottaa vaikka kokonaisen postauksen, sillä kyllähän se nyt on aika rajusti muuttunu just vaikka amk:in ekasta vuodesta, kuten sä varmaan tiiätkin. :D Tosin peruselementit on edelleen samoja. Kiitos siis hyvästä ideasta! Mua pelottaa se, että muutun laiskemmaks, mutta "onneks" oon niin vaalea, että aamusin on käytännössä pakko meikata jotta mun naamaa edes löytää. :D Samalla vaivalla vedän ne nätit vaatteet päälle, kuin tylsät ja pidän esim kellohelmahameita mukavampina, kuin farkkuja. Farkuissa mulle tulee helposti vähän laiska olo ja oonhan just vaikkapa hiustenlaiton kanssa laiskistunu vuosien varrella. Sama mulla mustien hiusten kanssa, että joskus kaipaan niitä, mut olihan se juurikasvun kanssa leikkiminen yks helvetti. Mun mielestä sulle sopii kyllä erinomaisesti sun nykyisetkin hiukset! :) Vaikka oma tyyli muuttuis ja tylsistyis, niin pääasia mun mielestä on, että jaksaa pukeutua ja laittautua tilanteen vaatimalla tavalla, eli juhliin laittaa mekon päälle ja laittautuu, mitä sitäkään jotkut suomalaiset ei jaksa/osaa/uskalla tehdä. Arkena voi sitten mennä niissä helpoissa ja mukavissa vaatteissa.

      Poista