torstai 16. helmikuuta 2017

Yleisimmät minuun kohdistetut ennakkoluulot

Meillä kaikilla on ennakkoluuloja ja me tuomitaan ihmisiä ulkonäön ja ensivaikutelman perusteella. Ajattelinkin jakaa teidän kanssa, millaisia ennakkoluuloja olen muilla huomannut olevan itseäni kohtaan. Näitä käsityksiä on aina yhtä hauska päästä purkamaan ja huomata siitä aiheutuvan hämmennyksen.

1. Olen tyly, ilkeä tai muuten vain elämään kyllästynyt, koska näytän siltä. Mulla nyt vaan sattuu olemaan resting bitch face, enkä sille mitään voi. Ei kukaan voi hymyillä koko ajan, vaan perusilme on se, minkä perusteella muut tuomitsee. Ei jää kertaan tai kahteen, kun tuntematon on huikannut mulle "hymyile" tai "miksi oot surullinen?". ARGH. 


2. En kestä itseeni kohdistuvaa läppää tai roiseja juttuja ja puputan salaattia ainaisella laihiksella, koska olen nainen ja luonnostaan hoikka. Tosiasiassa pidän vittuilua välittämisenä ja rakastan itseni ja toisten kustannuksella pilailua. Mitä roisimmat jutut ja mustempi huumori, sitä hauskempia ne yleensä on. En oo koskaan laihduttanu, pitäny mitään kuntokuuria tai sen kummemmin noudattanut mitään erityisruokavalioo.


Mekko - New Yorker (Bulgaria)
Neule - H&M
Kengät - Impuls, Citymarket



3. Olen hienohelma, koska pukeudun näin ja laittaudun päivittäin. Jostain syystä moni yllättyy, kun kuulee mun olevan maatilalta kotosin. Ensimmäisen 18 elinvuoteni aikana kumpparit on ollu eniten käytetyt kengät, oon kävelly paskassa, tehny aitoja, auttanut vasikoiden korvamerkkien laittamisessa, juottanut vasikoita, niittänyt, keränny kiviä pellolta ja istunu tuntikausia traktorin kopissa tai lavalla. Viihdyn korkkareissa ja mekossa, mutta myös kumpparit ja verkkarit jalassa. Voin myös ihan hyvin lähteä julkiselle paikalle likaiset hiukset pipon alle piilotettuna ja meikittä. Musta ei siis saa hienohelmaa tekemälläkään!


4. Olen laiska, koska mulla ei oo koskaan ollut haaveammattia eikä ura ole ykkösasia. Kieltämättä oon sitä mieltä, että joissain asioissa ei tarvitse suoriutua kiitettävästi vaan tyydyttävä riittää, mutta en silti ole laiska. Jos en koe suurta intohimoa jotain asiaa kohtaan, miksen menisi sieltä, mistä aita on matalin, jos homma tulee kuitenkin tehtyä kunnialla? Tällä hetkellä sentään tiedän, että haluaisin tehdä joskus valokuvaamiseen ja/tai musiikkibisnekseen liittyvää työtä, mutta en havittele mainetta ja mammonaa, vaan haaveena on tienata kivaa työtä tehden sellainen elanto, millä pärjään.
Kuvaus: Henri Mutanen
Kuvien jälkikäsittely: minä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti