Thursday, 23 March 2017

Ajatuksia muutosten keskeltä

Viime aikoina oon keskittynyt kertomaan Sri Lankan reissusta ja kuulumisten päivittely on jäänyt olemattomiin. Kuluneiden parin viikon aikana on tapahtunut melkoisen paljon kaikkea. Esimerkkinä tapahtumista voisi kertoa meidän vuokra-asunnon myynnin, eli toukokuun lopulla on edessä muutto. Ihan innoissani muutan parvekkeelliseen tai pihalliseen asuntoon, mutta asunnon etsiminen ja muuttaminen on perseestä. Myös tämä epätietoisuus siitä, missä asutaan reilun kahden kuukauden päästä, häiritsee välillä. Mä oisin jo ihan valmis muuttamaan vähän syrjempään keskustan tuntumasta, mutta Henrille on tärkeää, ettei yliopistolle oo pitkä matka.


Hame - H&M
Jakku - Kirppis
Bändipaita - ostettu Tukholmasta
Kengät - Converse

Epätietoinen oon myös tulevaisuuden työkuvioiden suhteen. Nykyinen työsopimus mulla jatkuu kesäkuun loppuun ja tällä hetkellä nämä tulevat kolme kuukautta nykyisessä työssäkin ovat täysin avoimia omien tehtävien suhteen, sillä projekti, johon mut palkattiin vuosi sitten, päätettiin lakkauttaa. Hylkäsin myös tarjouksen kuukauden pidempään kestävästä sijaisuudesta samassa työpaikassa, mutta eri hommissa. Vaikka tarjous oli sinänsä houkutteleva, tuli mulle sellainen fiilis, ettei se työtehtävä ole mua varten. Päätin jo viime vuoden lopulla luottaa omaan fiilikseen uusiin tehtäviin ja työpaikkoihin hakeutuessa. Haluaisinkin tehdä jotain nykyistä työtä luovempaa ja monipuolisempaa sitten, kun tämä loppuu.



Näiden tärkeiden työ- ja asuntoasioiden lisäks oon viimeviikkoina järkännyt muun muassa poikaystävälle synttäriyllätystä (joka tapahtuu ensi viikonloppuna!), ottanut siskolle ja hänen kihlatulleen kihlajaiskuvat ja viettänyt pitkää viikonloppua porukoilla. Varasinpa myös kauan haaveillun tatuointiajan, mutta suunnitelmista poiketen otan kahden tatuoinnin sijasta vain yhden. Sormitatuointi sormen sivuun jää tällä kertaa ottamatta tatuoijan suosituksesta, sillä hän kertoi sen haalistuvan ja menevän mahdollisesti pahan näköiseksi. Tiesinkin, että sormitatuoinnit haalistuvat, eikä kovin yksityiskohtaisia kuvioita kannata ottaa, mutten tiennyt eron olevan noin suuri sormen sivuun ja päälle otettujen kuvien välillä.

Muutokset omassa elämässä on ihan hyvästä, mutta koska sekä uuden työn että asunnon etsiminen osuvat nyt samalle ajankohdalle, en toivoisi enää mitään sellaista tähän syssyyn, mikä vaatii multa vaivannäköä. Haluan vaan nauttia keväästä ja tehdä kaikkea kivaa!


Kuvaus: Henri Mutanen
Kuvien jälkikäsittely: minä

No comments:

Post a Comment