maanantai 10. heinäkuuta 2017

Työtön luuseri?

Kuten aiemmin kerroin, päättyi mun työsuhde kesäkuun loppuun. Vietin vuoden ja kolme kuukautta samassa työpaikassa kolmen eri määräaikaisen sopimuksen voimin. Nyt mä oon työtön.



Työtön ei tarkoita laiskaa tai osaamatonta ihmistä, vaan ihmistä, jolle ei oo löytynyt syystä tai toisesta sopivaa työpaikkaa. Mun edellinen työsuhde oli ensimmäinen valmistumisen jälkeinen työpaikka, josta oon ikuisesti kiitollinen. Uskon, että nyt työn saaminen on helpompaa, kuin vastavalmistuneena. Toisaalta nyt oon krantumpi sen suhteen, mitä töitä haen, eli haettavia työpaikkoja ei ole niin paljoa, kuin aiemmin. Tosin nyt niihin työpaikkoihin mitä haen, on mulla realistiset mahdollisuudet päästä. Vastavalmistuneena hain tosi laajalla skaalalla melkein mitä vaan hommia, mutta nyt haen töitä pääasiassa rekrytoinnin, henkilöstöhallinnon ja kulttuurin parista. Myös jotkut kaupanalan tehtävät kiinnostaa, kuten myös valokuvaamiseen ja kirjottamiseen liittyvät työt. 



Mekko - Kirppis (H&M)
Korkkarit - ostettu Bukarestista
Kuvaus - Henri Mutanen
Kuvien jälkikäsittely - minä

Koska nyt on kiivain lomakausi meneillään, ei useimmat yritykset rekrytoi tällä hetkellä. En aio kuitenkaan stressata töiden saamisesta, vaan nauttia vapaudesta ja kesästä. Työ ei yksinään oo mulle mikään itseisarvo, vaan haluaisin löytää mieluisan työn paikasta, jossa pääsee kehittämään itseään. Töiden hakemisen lisäksi aion muun muassa valokuvata, kirjoittaa, lukea ja nukkua, eli tehdä asioita, joihin töissäkäynnin ohella ei ollu aikaa ja energiaa yhtä paljon.

4 kommenttia:

  1. just toi nukkuminen on kyllä semmonen mihin töissäollessa ei meinaa energiat riittää 😀

    VastaaPoista
  2. Ihana mekko! Ja hei, työttömyys ei ole epäonnistumista, muista se :) nyt vaan nautit ansaitusta kesälomasta ja murehdit töitä uudestaan syksymmällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, se on kyllä yks omistakin lemppareista! :) ja jep, ei todellakaan oo, oon kyllä nauttinukin jo tästä reilusta viikosta tosi paljon ja aion jatkaa samaan malliin.

      Poista